Rockklassiker blir Svenska MMA-förbundets nya mediapartner

Svenska MMA-förbundet har idag inlett ett samarbete med radiostationen Rockklassiker. Detta innebär att Rockklassiker kommer bli en officiell mediepartner till Svenska MMA-förbundet.

Att Svenska MMA-förbundet valt just Rockklassiker som exklusiv radiopartner är inte någon slump då man ser en stark koppling mellan Rockklassikers målgrupp och MMA.

Samarbetet sträcker sig inledningsvis till och med sommaren 2019, men en ömsesidig målsättning är att avtalet därefter förlängs.

”Vi är väldigt nöjda med att få Rockklassiker som mediepartner. Med gemensamma krafter ser jag en möjlighet att skapa ett ännu större intresse för svensk MMA, hos en målgrupp där vi ser stor tillväxtpotential.” – Peter Schramm, kommersiell chef för Svenska MMA-förbundet.

Att samarbeta med Svenska MMA-förbundet känns väldigt naturligt från vår sida. För det första är MMA världens just nu snabbast växande sport, vilket inte minst märkts här i Sverige. För det andra har MMA gått från att vara en undergroundrörelse till att bli en kommersiellt fungerande verksamhet, precis som rockmusiken! Att få vara med på den resan är väldigt inspirerande.” – Martin Gustafsson, marknadschef för Rockklassiker

Rockklassiker

 

Facebooktwittergoogle_plusmail

Svara